Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

Όλα όσα είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι, με αρκετές φωτογραφίες και προτάσεις για διακοπές στην περιοχή.

Έχουν περάσει 5 χρόνια από τις τελευταίες μας ανοιξιάτικες διακοπές. Οι σταδιακά αυξανόμενες σχολικές υποχρεώσεις των κοριτσιών και η πανδημία δεν μας επέτρεψαν τα εαρινά ταξίδια που τόσο αγαπάμε.

Σήμερα όμως θα μιλήσουμε επιτέλους για το Καρπενήσι. Για όλα όσα είδαμε και κάναμε στην περιοχή το φετινό Πάσχα.

Το Καρπενήσι είναι ένας πανέμορφος προορισμός, καθώς είναι περιτριγυρισμένο από βουνά και πλούσια φύση. Αν έπρεπε να το περιγράψω με λίγες μόνο λέξεις, αυτές θα ήταν οι εξής: φαράγγια, δάση, ποτάμια, γεφύρια, καλό φαγητό, φιλόξενοι άνθρωποι.

Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

Κυρίαρχος εδώ είναι η φύση και οι άρρηκτα δεμένες με αυτή δραστηριότητες. Τα επιβλητικά τοπία. Οι διαδρομές και τα μονοπάτια ασύγκριτης ομορφιάς.

Η διαμονή

Επιλέξαμε να μείνουμε σε ένα από τα ξύλινα σπιτάκια του Likouresi Village, σε μικρή απόσταση από το Καρπενήσι. Τα σπιτάκια βρίσκονται σε ένα πραγματικά πανέμορφο τοπίο. Η διαμονή μας εκεί ήταν άνετη και απολαύσαμε πολλές στιγμές χαλάρωσης.

Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

Η Χιονούλα ενθουσιάστηκε περισσότερο από όλους, καθώς είχε στη διάθεση της άφθονο φρέσκο χορτάρι, ελευθερία να τρέξει χαρούμενα και δροσερή σκιά για ξεκούραση.

Το Saloon Park

Επισκεφτήκαμε το Saloon Park αμέσως μόλις φθάσαμε στο Καρπενήσι. Πρόκειται για έναν όμορφο χώρο, απόλυτα εναρμονισμένο με το φυσικό περιβάλλον. Τα κορίτσια ενθουσιάστηκαν με τον πύργο αναρρίχησης, την ιππασία και το εναέριο πέρασμα.

Εάν δεν πεινούσαμε υπερβολικά πολύ, θα καθόμασταν για καφέ/τσάι/χυμό κάτω από τη δροσιά των πλατάνων.

Το φαγητό

Η αλήθεια είναι πως δεν έχω να προτείνω μέρη για φαγητό στην περιοχή, εκτός από ένα. Φεύγοντας από το Saloon Park πήγαμε στην ταβέρνα Μεσοστράτι, καθώς μας την πρότειναν όλοι οι ντόπιοι που ρωτήσαμε.

Καθίσαμε για φαγητό απογευματάκι Μεγάλης Πέμπτης και παραγγείλαμε μαγειρευτά, τα οποία ήταν εξαιρετικά. Τα γεμιστά μου θύμισαν εκείνα που έφτιαχνε η γιαγιά μου, ενώ η ρεβιθάδα ήταν πραγματικά κορυφαία σε γεύση.

Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

Η εξυπηρέτηση ήταν από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει όλα αυτά τα χρόνια που βγαίνουμε έξω για φαγητό. Γευστικότατα πιάτα και χαμογελαστοί άνθρωποι που σέβονται τον πελάτη λοιπόν.

Βρεθήκαμε ξανά στο Μεσοστράτι το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ για συγκλονιστική μαγειρίτσα και υπερνόστιμο αρνάκι. Και ξανά πάλι την Κυριακή του Πάσχα για ακόμα περισσότερο αρνάκι, απίθανη τυρόπιτα και τζατζίκι που θυμόμαστε με αγάπη. Επικό και το γαλακτομπούρεκο που πρόσφεραν στο τέλος κάθε γεύματος. Αφήνω ένα μακρόσυρτο αχ και συνεχίζω.

Οι πεζοπορίες

Οι πεζοπορίες στην περιοχή είναι αληθινές εμπειρίες. Από τη μια ευχόμαστε να είχαμε περισσότερες ημέρες στη διάθεσή μας ούτως ώστε να είχαμε περπατήσει σε πιο πολλά μέρη. Και από την άλλη ανυπομονούμε να επιστρέψουμε στην περιοχή και να τη γνωρίσουμε σε βάθος.

Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

Εάν βρεθείτε στο Καρπενήσι λοιπόν και έχετε όρεξη για περπάτημα (και μικρά -αλλά όχι πολύ μικρά- παιδιά), δείτε μερικές αξιόλογες προτάσεις:

• Μεγάλη Σπηλιά. Ξεκινήσαμε τη διαδρομή από την πέτρινη βρύση που βρίσκεται δίπλα στη γέφυρα Προυσού-Τόρνου. Το μονοπάτι είναι καταπράσινο και περνά από ξύλινα γεφυράκια και δύο καταρράκτες. Λίγη προσοχή χρειάζεται στο τελευταίο τμήμα του μονοπατιού, μιας που υπάρχουν αρκετές υγρές πέτρες.

• Μικρό Πανταβρέχι. Επίσης όμορφη και καταπράσινη διαδρομή. Το τελευταίο κομμάτι της είναι αρκετά κατηφορικό, οπότε το πρώτο κομμάτι της επιστροφής είναι απαιτητικό, με απότομη ανάβαση. Αξίζει όμως τον κόπο. Το τοπίο είναι μαγευτικό και επιβλητικό.
Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

• Μονοπάτι Μυλοκάλανου. Πρόκειται για μια σύντομη διαδρομή (περίπου 10-15’ πεζοπορίας), μέσα από πλούσια βλάστηση, ξύλινα γεφυράκια και τρεχούμενα νερά. Το μονοπάτι ξεκινά από το χώρο πάρκινγκ του Μεγάλου Χωριού και καταλήγει στη θέση Κεφαλόβρυσο.

• Πάρκο Κεφαλόβρυσο. Ένα όμορφο δασύλλιο-πάρκο και τόπος θυσίας του Μάρκου Μπότσαρη. Το περπάτημα κάτω από υπερήλικα, πανύψηλα δέντρα ήταν αναζωογονητικό και απολαυστικό. Κατόπιν ανεβήκαμε τα πέτρινα σκαλιά και ακολουθήσαμε για λίγη ώρα το περιπατητικό μονοπάτι προς Κλαυσί.

Τα χωριά

Μικρά και γραφικά, αμφιθεατρικά χτισμένα ανάμεσα στις βουνοπλαγιές, με εκπληκτική θέα. Επισκεφτήκαμε τα εξής:

• Μικρό Χωριό, με τους δύο οικισμούς και την όμορφη λιμνούλα.
  • Μεγάλο Χωριό, με τα καλοδιατηρημένα αρχοντικά και τη ζωηρή πλατεία.
  • Κλαυσί, με το Καφέ της Χαράς να δεσπόζει στη λιλιπούτεια πλατεία του.
  • Κορυσχάδες, περιποιημένο και αυθεντικά όμορφο, με μια εντυπωσιακή πλακόστρωτη πλατεία.
  • Φιδάκια, ο παραδοσιακός οικισμός με τα πανέμορφα πέτρινα σπίτια.
Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

Τι άλλο είδαμε και κάναμε και δεν θέλω να ξεχάσω

• Την κατανυκτική ατμόσφαιρα στο εκκλησάκι στο Νόστιμο, το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου.
  • Το λαμπερό χαμόγελο της Ισμήνης όταν στέφθηκε νικήτρια των φετινών αυγομαχιών του Μεγάλου Σαββάτου.
  • Όλα τα απίθανα καλούδια που είδαμε και δοκιμάσαμε στην Ευρύτη, στο Μεγάλο Χωριό. Το τσάτνεϊ με ντομάτα και πάπρικα μας έκλεψε την καρδιά, ενώ ανυπομονούμε να απολαύσουμε το τσάτνεϊ με πικάντικο μήλο. Με τη μαρμελάδα με εσπεριδοειδή και κανέλα που προμηθευτήκαμε, έφτιαξα μια απίθανη πάστα φλόρα. Αγοράσαμε επίσης κάποια ιδιαίτερα ζυμαρικά, όπως σιμιγδαλένια στριφτάρια με λαχανικά, πικάντικες χυλοπίτες με σκόρδο, αλλά και ταλιατέλες με ντομάτα και ρίγανη.

• Τις υπερνόστιμες πίτες στο Πλαστήρι.
  • Το απίθανο άγαλμα αρκούδας που βαστά στο χέρι τον ήλιο, στην είσοδο ξενοδοχείου της περιοχής.
Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

• Την ξενάγηση στο πρωτότυπο διαδραστικό μουσείο στο Καρπενήσι. Με βιωματικό τρόπο και σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, γνωρίσαμε την ιστορία της περιοχής από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

• Τη συγκλονιστική διαδρομή μέχρι τη μονή Προυσού. Απαραίτητες στάσεις στη θέση Κλειδί, στο Γαύρο με το τοπικό εκτροφείο πέστροφας και στα Διπόταμα, σημείο συνάντησης των ποταμών Καρπενησιώτη και Κρικελοπόταμου.
  • Την εκπληκτική θέα προς τη λίμνη Κρεμαστών από τη θέση Τσαγκαράλωνα, κοντά στο χωριό Φιδάκια.
Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

• Την ιδιαίτερη περιφορά των επιταφίων, καθώς συγκεντρώνονται στην κεντρική πλατεία, με τη φιλαρμονική να εκφράζει τη λύπη και τον πόνο των Παθών.
  • Την άγρια ομορφιά του τοπίου που περιβάλλει τη μονή Προυσού.

• Το υπέροχο παγωτό του Γλυκοπλαστείου. Γευστικότατο, με ωραία μαστιχωτή υφή.
  • Το αίσθημα πληρότητας και γαλήνης καθώς ακούγαμε μονάχα τους ήχους του Καρπενησιώτη, ξαπλωμένοι πάνω στο γεφύρι των Κορυσχάδων.
Τι είδαμε και κάναμε στο Καρπενήσι

• Τις μαγικές εικόνες. Τη γαλήνη. Τα απλά, τα ανέμελα, τα αυθόρμητα.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

3 ΣΧΟΛΙΑ

Μαρία 7 Σεπτεμβρίου 2022 - 13:37

Αρχικά να σου ευχηθώ να ζήσετε πολλά ακόμα οικογενειακά ταξίδια που θα γεμίσουν τις καρδιές σας με χαρά και τις οθόνες μας με όμορφες εικόνες. Τα κείμενα σου είναι πάντα προσεγμένα, όπως και οι συνταγές σου, και τα διαβάζω με πολλή όρεξη. Χαίρομαι επίσης που δεν υπάρχει πουθενά ίχνος έπαρσης ή ναρκισσισμού. Έχω κι εγώ δυο πολύ μικρά κορίτσια κι όταν βλέπω τα δικά σου, από μωρά που μας τα σύστησες, να ΄γίνονται κοπελίτσες συγκινούμαι και περιμένω πώς και πώς να φτάσω στη θέση σου και να τις φωτογραφίζω έτσι. Σε ευχαριστούμε που τα μοιράζεσαι μαζί μας!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ρούλα 25 Μαΐου 2022 - 21:39

Τι όμορφα! Τις χαίρομαι αυτές τις αναρτήσεις εξισου με τις γαστριμαργικές. Το Καρπενήσι το έχω βάλει στο προγραμμα για επισκεψη κι εγώ, αλλά κάτι ο κορωνοϊός, κάτι που ο μικρός ζαλίζεται και εχει πολλές στροφές η διαδρομή πάει όλο και πιο πίσω. Κατά τα αλλά βλέποντας της φωτογραφιες, φοβάμαι ότι εχεις πάθει κι εσύ αυτό που παθαίνω κι εγώ ως φωτογράφος της οικογένειας: σπανίως εμφανίζομαι στα πλάνα των οικογενειακών διακοπών! 😋

Ερμιόνη 30 Μαΐου 2022 - 09:57

Και σε μένα αρέσουν πολύ αυτές οι αναρτήσεις. Μου θυμίζουν όλα όσα δεν θέλω να ξεχάσω και όταν μετά από καιρό τις διαβάζω, νιώθω ευγνώμων για τις εμπειρίες αυτές.
Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να πάτε μέχρι εκεί καθώς η περιοχή είναι πανέμορφη με πολλές επιλογές μέσα στη φύση. Η διαδρομή δεν είναι απαγορευτική, ίσως μόνο το κομμάτι μέχρι Τυμφρηστό.
Ισχύει αυτό που λες για τις φωτογραφίες! Προτιμώ να είμαι πίσω από τον φακό, παρά μπροστά!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΤΑΙ

Στα tastes θα βρείτε εύκολες και δοκιμασμένες συνταγές, ιδέες για το παιδικό πάρτι και το ταπεράκι του σχολείου (ή του γραφείου), προτάσεις για οικογενειακές διακοπές και μικρές ιστορίες από την όμορφη -και ενίοτε χιουμοριστική- καθημερινότητά μας.